Smutným faktem je, že o přípravě objížďky ani o chystané uzavírce silnice nebyl náš kraj ministerstvem dopravy vůbec informován. Ministerstvo komunikovalo pouze s Ústeckým krajem. V Praze nejspíš nikomu nedošlo, že nejpostiženější lokalitou bude po dobu uzavírky právě Liberecký kraj.
Za naprosto nepřijatelné považuji, že jsme se o plánované objízdné trase přes Českolipsko dozvěděli den předem z večerních zpráv. Příští týden se sejdu s ministrem dopravy a budu požadovat alespoň 10 milionů na zajištění bezpečnosti především v úsecích průjezdu obcemi. Například Svorem, který není na takovou dopravní zátěž vůbec připraven. Prostředky od ministerstva by měly pokrýt alespoň to nejnutnější, za což považuji především zbudování přechodů pro chodce, které musí mít určité bezpečnostní parametry - osvětlení, obrubníky, případně i ostrůvek.
Z předběžných výsledků posledního sčítání intenzit silniční dopravy vyplývá, že se počet kamionů v inkriminované oblasti objízdné trasy zvýšil denně o tisícovku. Nechci malovat čerta na zeď, ale když se mluví o tranzitní dopravě, vybaví se mi ještě jedno nebezpečí. Jde o přepravu nebezpečných nákladů. Dodnes mám v živé paměti, kolik starostí nadělal havarovaný kamion s kyanidem anebo nedávná nehoda nákladního vozu se střelným prachem. Domnívám se proto, že by dopravci přepravující nebezpečné náklady měli mít ze zákona přinejmenším oznamovací povinnost, aby obce, města či kraje byly na případné nebezpečí alespoň připraveny.