Dnes je 30. 04. 2025
svátek má Blahoslav

MHD v České Lípě

Archiv

To je několik z připomínek z příspěvku (celý příspěvek zde) uveřejněného v diskusním fóru Hydepark i-novin. Kdo má tedy největší podíl na tom, jak dnes MHD funguje?

Podle vyjádření místostarosty Jiřího Pazourka nejsou uvedené výtky oprávněné. Město ročně dotuje provoz městské hromadné dopravy téměř 14 miliony korun a její autobusy najezdí za rok 440 tisíc km. 
Podle zástupce provozovatele však dotace společně s výnosem z jízdného vydá pouze na provoz osmi linek včetně jedné školní a nepřichází proto v úvahu rozšíření jízdního řádu nebo nákup nových autobusů. Místostarosta dále uvedl, že dopravci vyplývá ze smlouvy povinnost udržovat autobusy v takovém stavu, aby byla zajištěna bezpečnost cestujících. Což, jak Pazourek tvrdí, provozovatel činí. Zároveň se také domnívá, že kdyby bylo prostředků na MHD více, mohly by spoje být přidány.

Podobně je to i se systémem placení jízdného, které se dnes platí u řidiče a proto se prodlužuje stání autobusu ve stanici. „Pochopitelně bychom uvítali, kdyby jízdné bylo například na čipové karty, ale v současné době na tento systém nemáme peníze,“ uvedla Eva Homolková zástupkyně dopravce. S podobným systémem dnes pracuje např. liberecká MHD i linkové autobusy.

“Další velký problém, který máme, je to, že nám lidé ničí jízdní řády a jejich obnova nás stojí nemalé částky. Téměř každý měsíc je kontrolujeme a poškozené vyměňujeme. Dokonce jsme koupili i fólii, která se lepí na dopravní značky, ale lidé je ničí stejně,“ řekla Homolková.

V současné době probíhají jednání mezi městským úřadem a dopravcem o podepsání další smlouvy na zajištění MHD. Stávající smlouva má skončit v roce 2003 a místostarosta nevidí žádné důvody, proč by nemohla být prodloužena. Jak dále tvrdí, za celé funkční období nezaznamenal na provoz MHD v České Lípě jedinou stížnost.

V příštím roce by zastávky MHD měly být posíleny ještě o dvě, a to u Kauflandu a Hypernovy. V rozpočtu města by se tak dotace na MHD měla zvýšit o 1,3 milionu Kč.