Výběr dopravce už schválilo zastupitelstvo, ČSAD Jablonec by měla zahájit provoz nejpozději od 1. ledna 2011. Zakázka je na osm let, řekla dnes mluvčí českolipské radnice Eva Markgrafová.
V České Lípě zajišťovala dlouhá léta městskou dopravu soukromá společnost VETT. Zakázku získala v roce 1993 a před osmi lety se radnice rozhodla smlouvu prodloužit do roku 2013. Analýza, kterou si město nechalo později zpracovat, ale ukázala, že je doprava v České Lípě předražená. Radnice proto začala soudně vymáhat zhruba 50 milionů korun vyplacených na zálohách. V únoru 2008 pak dopravce oznámil, že není z ekonomických důvodů schopen dopravu dál zajišťovat a ze dne na den skončil. Městskou dopravu pak převzala společnost ČSAD Semily, a od té doby jezdí ve městě na základě zakázky její autobusy.
ČSAD Semily ve čtyřicetitisícovém městě výrazně rozšířila počet linek, přibyly noční spoje a ve městě jezdí moderní městské autobusy. Náklady na zajištění dopravy se přitom výrazně nezměnily. Podmínkou smlouvy s ČSAD Jablonec je proto zachování dopravy minimálně v současném rozsahu a na současné úrovni.
Pro město je cena výhodnější, zatímco ČSAD Semily počítá dnes náklady na jeden kilometr téměř 40 korun, ČSAD Jablonec by měla jezdit o více než korunu levněji. Ročně by tak měla Česká Lípa ušetřit více než milion korun. "V rozpočtu je letos na dopravu 32 milionů korun, v tom jsou ale peníze například i na nově zavedené turistické autobusy," dodala Markgrafová.
I když dopravu v České Lípě převezme nový dopravce, občanů by se to výrazně dotknout nemělo. Jízdní řád zůstane zachován a ani cena jízdenek se nezmění. Městská doprava v České Lípě je totiž součástí integrovaného systému dopravy Libereckého kraje IDOL. Navíc majoritním vlastníkem ČSAD Jablonec je společnost ČSAD Semily, která plánuje fúzi obou podniků. Spojením by měla ještě letos vzniknout firma se 700 zaměstnanci a miliardovým obratem pod názvem ČSAD Semily.