V roce 1936 emigroval do Anglie, kde se věnoval práci žurnalistické a psaní prvních románů. V letech 1947-71 působil jako scenárista v USA. Napsal divadelní hry Útěk do Egypta, Císařovy šaty, Kanibalové aj. a věnoval se režii. V roce 1971 se vrátil trvale do Evropy, kde zejména v Brémách, v Mnichově a ve Vídni uskutečňuje velké režijní projekty (cykly antických her, hry S.Becketta, W.Shakespeara).
Ohlas získaly jeho hry Mein Kampf a Bílý muž a Rudá tvář. Přes reflexe osudů Židů a problému nacismu se Tabori svou tvorbou vyslovuje k nejžhavějším problémům současného člověka, k jeho schopnosti vzájemného porozumění a zachování základních hodnot lidskosti.
„Taboriho Matčina kuráž, kterou produkuje pražské divadlo Rokoko, je drama o vážných věcech během druhé světové války, smrtelně svazujících pocitech a neuvěřitelné smůle. Přesto se ve svízelné životní situaci dá najít světlo, za kterým se jde, a překvapivý konec je o to více posilující,“ říká Jarek Hylebrant, umělecký manažer Jiráskova divadla, a doplňuje:
„Výběr tohoto představení by měl divákům nabídnout pohled na divadlo, při kterém jim bude mrazit v zádech. Dětská opera Praha, která v tomto představení dotváří živou hudební kulisu, je bonbónkem, který hru povyšuje nad běžný průměr, o špičkových hereckých výkonech nemluvě.“
Co se týče příběhu, představte si: Dáma v letech si vyjde k sestřence na pravidelnou partii rummy. Je zatčena. Deportována. Osvětim. Cestou zažije milostný příběh. Láska na posledním dechu. Náhle… seřadiště. „Vždyť ale Vy tady nemáte co dělat…“
Více informací o všech pořadech Jiráskova divadla a Kulturního domu Crystal Česká Lípa na www.kdcrystal.cz.