Opláchli jsme podvozek a musíme jej pořádně ošetřit, vyměnili jsme tlakové hadice na hydraulice, oleje i filtry, budeme měnit pneumatiky,“ vypočítává Josef Kočí, velitel SDH v Novém Boru. „Pak přijdou na řadu revize, státní technická kontrola a nakonec dáme jeřábu nový kabát – khaki barvu nahradí naše hasičská červenobílá."
Desítky hodin potrvá, než dají hasiči autojeřáb do takového stavu, aby s ním mohli vyjet k prvnímu zásahu. „Jestliže bude mít město jako zřizovatel SDH dostatek peněz na revize, uvedeme vyprošťovací autojeřáb do provozu na počátku příštího roku,“ předpokládá velitel. Autojeřáb má podvozek Tatry 815 a uveze i kamion. Novoborští hasiči jsou jedinými v kraji, včetně profesionálních, kteří budou mít k dispozici techniku na vyprošťování osobních i nákladních vozidel.
Martin Kočí, člen SDH podotýká, že se hasiči musejí průběžně věnovat také údržbě a opravám další techniky. Jednotka má pětatřicet aktivních členů a její hlavní činností jsou výjezdy k požárům a dopravním nehodám. Vysoké teploty a nezřídka i lidská neukázněnost mají za následek i četnější zásahy. „Od začátku roku máme na svém kontě už sto dvacet výjezdů, zatímco loni za celý rok jich bylo kolem sto osmdesáti,“ dokládá Martin Kočí.