Jeho cílem je nesjízdnou zanedbanou trať opravit, aby se na ni v létě 2009 mohly vrátit historické motoráčky, zpočátku alespoň při nostalgických jízdách, řekl dnes předseda sdružení Roman Hrůza.
„Trať není v provozuschopném stavu, bude náročné ji obnovit, poslední dva roky se neopravovala a neudržovala," dodal ředitel klubu Bohumil Augusta. Více než 400 pražců je zcela vyhnilých nebo vůbec chybí, ve špatném stavu je i přejezd v České Kamenici. Brigádníci vykácejí přebujelou vegetaci a náletových dřeviny podél trati. Dalším problémem je železniční přejezd na hlavní silnici v Kamenickém Šenově, kde nefunguje ani zabezpečovací zařízení.
Trať i nádraží v Kamenickém Šenově byly vybudovány kolem roku 1886 a patří tak v rámci Libereckého kraje k nejstarším. Vlaky na ní jezdily do roku 1979 a pak sloužila jen nákladní dopravě. Na počátku 90. let se pak kvůli havarijnímu stavu kolejí provoz zcela zastavil. V minulých 14 letech měl trať v nájmu Klub přátel lokálky, od roku 1997 do roku 2007 na ní vozil o víkendech výletníky. Ročně železnice přepravila asi 2000 lidí.
Ve výběrovém řízení, které na nového majitele vypsala Správa železniční dopravní cesty, však zvítězili železniční cestovatelé. Za trať zaplatili přes 600.000 korun. Klub přátel lokálky se do konkurzu také přihlásil, ale neuspěl.
Klub železničních cestovatelů chce také šenovské nádraží přeměnit na muzeum původní železnice, informační centrum, nádražní restauraci a ubytovnu. Dosavadní vybavení muzea si odvezl původní nájemce, Klub přátel lokálky. "Historická vozidla jsme odstěhovali do Jaroměře, kde spolupracuje se Společností železniční výtopna Jaroměř. Zaměříme se nyní na jejich opravu a zprovoznění," řekl jednatel KPL Jiří Krejčí.