V současné době zaměstnává město Mimoň průměrně 10 lidí na úklid a drobnou údržbu města v rámci veřejně a obecně prospěšných prací. Jejich mzdy hradí stát, město s nimi uzavírá smlouvu na dobu určitou, event. musejí odpracovat určený počet hodin. Na základě dobrých zkušeností radnice s tímto systémem projednávalo zastupitelstvo návrh na zřízení organizační složky města s 15 až 20 pracovními místy, která by spadala pod místostarostu. Na práci všech takto zaměstnaných by dohlížel jeden z nich, což dosud zajišťovala pracovnice MÚ. Radnice svůj návrh zdůvodňovala mj. zprůhledněním hospodaření a značnými úsporami peněz za úklid města, který dnes částečně zadává firmě.
Některým zastupitelům na tomto návrhu nejvíce vadilo, podobně jako v případě přijetí dalšího strážníka městské policie, že by z městského rozpočtu mělo být hrazeno další místo. Někteří zastupitelé se také domnívají, že by kontrolu měla vykonávat městská policie, aby nedocházelo k případům, kdy prý pracovníci místo úklidu parku seděli v přistaveném kontejneru a zpívali. (Tento návrh mimochodem navrhoval tentýž zastupitel, který předtím požadoval, aby byla městská policie zrušena.) Další návrh zněl, aby radnice propustila jednoho úředníka a tím získala volné místo pro "vedoucího".
Starosta i místostarosta se zastupitelům snažili, i když ne příliš srozumitelně, vysvětlit, že mzda osoby, která by měla na VPP a OPP dohlížet, bude hrazena pracovním úřadem. Město by hradilo pouze jeho dovolenou, třináctý plat a případné odměny, což zdaleka nedosahuje částky, kterou město vynakládá, když na úklid najímá firmu.
V ostré výměně názorů padl i návrh, že pokud chce místostarosta řídit lidi, ať si najme asistenta nebo, pokud chce, asistentku a to bude stačit. Místostarosta zase ohodnotil jednoho ze zastupitelů jako zabedněnce, když nechápe, z jakých peněz bude zmíněný pracovník hrazen.
Hlasování o tomto bodu dopadlo stejně jako v případě městské policie. Nakonec žádné usnesení v této věci přijato nebylo.