Jízdy se v sobotu 22.března zúčastnilo velké množství lidí, jak je patrno i z některých fotografií, a bude se v nich pokračovat. Nejbližší by měla být již v květnu. Vlak tvořil motoráček M131.1405 (populární Hurvínek) s vlečňákem BDlm.
Trať prochází souvisle osídlenou krajinou, a nádraží a zastávky jsou oproti některým tvrzení vcelku dobře dostupné. Někde, jako třeba v Novosedlích, Krupce, Telnici i jinde prochází dráha když ne přímo středem obce, tak v docházkové vzdálenosti do několika minut. Dokonce i v tom Jílovém u Děčína, uváděném některými odpůrci dráhy jako příklad špatné dostupnosti nádraží, je to do centra 3-4 minuty, a ještě k tomu s kopce. Od autobusu se naopak musí k okolním panelovým sídlištím a k vilkám stoupat. Někteří místní kromě toho mají u nádraží zaparkovaná auta, která zřejmě používají pro jízdy do vzdálenějších částí obce nebo do okolí.
Jednotlivé zastávky jsou ideální východiska k výletům, ale i přímo z vlaku je nádherný výhled. Do údolí Jílovského potoka, na Děčínský Sněžník, na hřebeny Krušných hor, ale po velkou část cesty i přes labské údolí na České středohoří včetně jeho nejvyšší hory Milešovky.
Trať se zdá být v poměrně dobrém stavu a ještě nedávno se do ní asi nemálo investovalo. Když pominu most přes dálnici D8, tak další zcela nový je (jestli jsem si dobře všimnul) mezi Novosedlicemi a Krupkou. Naznačuje to mimo jiné, že nápad na zrušení provozu zřejmě není výsledkem nějaké dlouhodobé promyšlené koncepce, nýbrž spíše poněkud impulsivním rozhodnutím dožívajícího vedení Ústeckého kraje.