Město zajišťuje občanům bezplatný odběr objemného odpadu z vybavení domácností na místním Sběrném dvoře. V případě, že nemají k dispozici odvoz, nabízí navíc svozová firma odvoz těchto věcí vozidlem firmy. Tato doprava byla do současné doby zpoplatněná částkou 480,- Kč a ze strany občanů nebyla výrazně využívána. V mnohých případech se pak občané zbavují nepotřebných věcí z vybavení domácností tak, že je odloží ke kontejnerům na komunální odpad nebo na stanoviště nádob na tříděný odpad. Na mnoha místech tak vznikají krátkodobé černé skládky, které narušují vzhled zejména sídlišť. Pro zlepšení situace zavádí město po dohodě se smluvním partnerem pro svoz a likvidaci odpadu, firmou Marius Pedersen, městem dotovaný objednávkový svoz objemného odpadu z vybavení domácností. Odvoz těchto věcí bude probíhat na základě telefonické objednávky občana na kontaktní telefon firmy Marius Pedersen prozatím 1x týdně. Trasa svozové linky pak bude vedena podle přijatých objednávek.
Podmínky pro provozování dotovaného objednávkového svozu objemného odpadu:
• hodinová sazba pro město je 550 Kč bez DPH/hod (cena je pro vůz s vlekem, s řidičem a závozníkem)
• spoluúčast občana za 1 svoz je 100,- Kč
• svozový den je středa v odpoledních hodinách 16 - 22 hod - lze upravit
• objednávky na tel GSM - 602 180 400
• cena obsahuje naložení a odvoz připraveného odpadu před domem občana
• příjem objednávek je v pondělí až pátek od 8.00 do 17.00 hod
• termín realizace od měsíce října 2009
Symbolický poplatek občana ve výši 100,- Kč za jeden svoz městu nepřinese výrazné snížení nákladů na tuto službu, je však rovněž myšlen jako zábrana proti zneužívání této služby. Roční náklady města na realizaci této služby v navrženém rozsahu jsou vyčísleny na 150 tis. Kč a budou hrazeny z rozpočtu na svoz komunálního odpadu, náklady pro zbytek letošního roku jsou cca 38 tis. Kč.