Náklady na tvorbu materiálů do ZM a RM a následovně počet spotřebovaného papíru jsou ročně:
165000 listů x 3,00 Kč = 495 000,00 Kč
Další náklady spojené s přípravou podkladů:
Celkové roční náklady na materiály do RM a ZM - zaokrouhleno = 570 000,00 Kč Kč. Odbor vnitřních služeb navrhuje vedení města tuto situaci řešit nákupem PC - notebooky, kde při nákladech na pořízení 1 ks by byla návratnost cca do dvou let.
i-noviny komentují:
Je překvapivé, jak jsou náklady na kopírování materiálů pro zastupitele vysoké. Ke třem korunám za kopii je třeba připočíst ještě 50 000 Kč režijní náklady, rázem se dostáváme na cenu cca 3,30 Kč za jednu kopii. Komerční copy centra běžně nabízejí maloobchodní cenu za oboustranou kopii formátu A4 3 Kč. Jsem si jist, že při 165 000 kopiích ročně by dokázaly poskytnou výraznou slevu a tím by město ušetřilo. Tajemník města Jan Hladoník argumentuje tím, že město kopíruje materiály obvykle na poslední chvíli. Dodává ale, že kopírování podkladů pro ZM a RM externí firmou není nemožné.
Dále by mě zajímalo, co se stane s 50.000 Kč režijních nákladů (=mezd zaměstnanců. kteří podklady připravují). Propustí MÚ tyto zaměstnance? Přeřadí je na jinou práci?
Jak jsem již uvedl v původním článku -- nejsem apriory proti nákupu přenosných počítačů, ale domnívám se, že si město počíná v argumentaci podporující nákup notebooků velmi neobratně. Rada města již vybrala firmu, která notebooky dodá, takže se brzy můžeme těšit na show.
TISKOVÁ OPRAVA: V původním článku o přenosných počítačích pro zastupitele jsem uvedl, že starosta města Česká Lípa Petr Skokan má ve své pracovně LCD panel za 80 tisíc Kč. Tento údaj se nezakládá na pravdě, skutečná cena LCD panelu je 42.990 Kč. Starostovi Petru Skokanovi se tímto omlouvám. |