Dnes je 25. 11. 2024
svátek má Kateřina

Do listopadu bude křižovatka hotová

Archiv

Stavba oficiálně zahájená loni v květnu měla být podle původního záměru dokončená letos v červnu, ale poněvadž musel investor splnit požadavek stavebního úřadu a doplnit stavbu o protihlukovou stěnu, zahájení se zpozdilo a výstavba potrvá až do listopadu.
Přestavba stávající mimoúrovňové křižovatky silnic 1/13 a 1/9 probíhá v souladu s celokrajskou koncepcí výstavby okružních křižovatek na silniční síti. Proč byla přestavba nezbytná, o tom ing. Stanislava Jakešová, vedoucí odboru dopravy Krajského úřadu Libereckého kraje. „Stávající uspořádání nevyhovovalo, kolizním místo bylo zejména křížení dopravy ve směru na Liberec – Děčín se směrem Nový Bor, Česká Lípa, Děčín. Nevyhovující byly poloměry vratných větví mimoúrovňové křižovatky.  Křižovatky byly značně rozlehlé a za snížené viditelnosti nepřehledné, což přispělo také ke zvýšenému počtu dopravních nehod,“ zdůvodňuje ing. Stanislava Jakešová.
„Stavba zahrnuje přestavbu stávajících úrovňových průsečných křižovatek na okružní, úpravu směrového i výškového vedení navazujících větví, napojení obce Okrouhlá a přilehlé čerpací stanice pohonných hmot a napojení pozemků.  s plánovanou průmyslovou výstavbou,“ vypočítává  ing. Josef Jeníček, ředitel liberecké správy Ředitelství silnic a dálnic ČR.  Součástí stavby jsou rekonstrukce silnice 1/9 v úseku dotčeném stavbou, rekonstrukce mostu,  rekonstrukce přeložky inženýrských sítí, vybudování veřejného osvětlení, vegetační úpravy a rekultivace opuštěných nevyužitelných úseků stávajících silnic a již zmíněná protihluková stěna.  „Přestavba křižovatky silnic 1/9 a 1/13 zvýší  přehlednost,  bezpečnost a umožní plynulejší průjezdnost vozidel úrovňovými křižovatkami,“  podtrhuje přednosti nového řešení ing. Josef Jeníček. V budoucnu by se měla křižovatka silnic u Nového Boru a Okrouhlé stát  výchozím bodem plánované přeložky silnice 1/9, která má obejít Českou Lípu a s jejíž výstavbou se počítá zhruba do deseti let.
Zajímalo nás, jak se stavba dotkne motoristické veřejnosti. „Kromě krátkého období, kdy budou pokládány obrusné vrstvy vozovek, bude  mimoúrovňová křižovatka průjezdná,“ ubezpečuje ing. Jan Jeníček, nicméně podotýká, že řidiči musejí s dopravním omezením  počítat. Je koncipované tak, aby zůstala zachována průjezdnost do všech směrů, ale bude se jezdit pouze po polovině vozovky, proto bude rychlost omezena na maximální možnou míru.