Součástí snad nejrozsáhlejší rekonstrukce železničního uzlu Česká Lípa od doby jeho vzniku není jen výstavba nového hlavního nádraží, ale také modernizace všech navazujících tratí. Prochází jí i úsek trati 080 mezi českolipským hlavním nádražím a Srním, a z toho důvodu je teď mimo provoz.
Obvykle se výluka řeší náhradní autobusovou dopravou, ale tentokrát to České dráhy zkusily jinak, a nutno uznat, že šikovně. V každém případě komfortněji pro cestující, kteří tak nemusejí přesedat z vlaku na autobus a pak zase zpátky na vlak. Využily toho, že od konce osmdesátých let existuje přeložka trati od Liberce mezi stanicemi Dobranov a Česká Lípa hlavní nádraží, na níž ve výhybně Žizníkov navazuje spojka do Srní. Mezi výhybnou, Českou Lípou a Srním tím vznikl trojúhelník tratí.
Žizníkovská výhybna tak v těchto týdnech zažívá neobvyklý ruch, vždyť se tu teď vlastně sbíhají dvě docela frekventované trati a některé vlaky tu dokonce šíbují sem a tam jako v běžné stanici. Ale rušno je někdy i mezi cestujícími, pokud o téhle přechodné dopravní zvláštnosti nevědí. Tu a tam se někdo lekne, že snad nastoupil do nesprávného vlaku, než zjistí, jak se věci doopravdy mají. A náhodného svědka zas může překvapit, když uvidí rychlík mířící z České Lípy do Kolína přijíždět k Srní ve směru od Liberce.
Miroslav Hudec
člen dopravního výboru krajského zastupitelstva