Vedení města nejtěsnější většinou 13 hlasů z 25 protlačilo variantu MHD od roku 2019 tzn. Stávající upravenou, která omezuje počet spojů a účelově i autobusů. Tato varianta zapadá do scénáře tzv. společného dopravního podniku, ke kterému se nechalo vedení města z důvodů, které nám nejsou známy a o nichž nechceme spekulovat, patrně dotlačit vedením firmy BusLine, ve které plán vznikl.
Cílem této úpravy tedy není optimalizace a zefektivnění MHD ve městě, ale nutnost vejít se do počtu 23 autobusů daného zákonem pro možnost obejití transparentní soutěže a zadání zakázky bez veřejné soutěže právě firmě BusLine.
Zrušení ranních (méně vytížených) linek může mít za následek i další výpadek počtu cestujících v odpoledních hodinách, protože se lidé budou z práce vracet autem, kterým ráno museli jet. Zrušení ranních i večerních linek může a nejspíš i bude mít negativní dopad na bezpečnost obyvatel a na další zhuštění dopravy, parkování a životní prostředí. Celkově povede ke snížení komfortu života ve městě a jde proti všem trendům.
Zároveň se ohrazujeme proti účelové tiskové zprávě města k odpovědi z ÚOHS, ve které vedení města demagogicky dovozuje, že varianta společného dopravního podniku je v souladu s právním řádem, ačkoliv ÚOHS pouze konstatuje, že až bude město skutečně konat, možná se k věci vrátí. Zároveň vedení města bagatelizuje zprávu protikorupčních organizací Oživení a Transparency International, které na podivné jednání upozorňují.
Zastupitelé města Česká Lípa P. Procházková, Z.Ježák, T.Vlček