Dnes je 21. 11. 2024
svátek má Albert

Přidělení zakázky Svoz a likvidace odpadu

Zastupitelstvo města Česká Lípa souhlasilo s přidělením nadlimitní veřejné zakázky na služby "Svoz a likvidace odpadu" dodavateli: Marius Pedersen, a.s., Hradec Králové a souhlasilo s uzavřením smlouvy o poskytnutí služeb. Nabídková cena za poskytnutí služeb za 1 rok trvání smlouvy činí 35.171.800,- Kč bez DPH, tj. 40.108.381,20 Kč včetně DPH.

„Město Česká Lípa má v současné době uzavřenou Smlouvu na zajištění nakládání s komunálním odpadem s firmou Marius Pedersen, a.s. Účinnost této smlouvy končí k 31. 12. 2012. Od 1. ledna 2013 bylo tedy třeba zajistit plynulé pokračování služeb nakládání s komunálními odpady,“ říká místostarosta Kočandrle.

Předmětem veřejné zakázky (dále jen předmět VZ) je komplexní zajištění služeb při nakládání s komunálními odpady skupiny 20 - Komunální odpady (odpady z domácností a podobné živnostenské, průmyslové odpady a odpady z úřadů) včetně složek z odděleného sběru dle vyhlášky MŽP č. 381/2001 Sb., kterou se stanoví katalog odpadů a v souladu se zákonem č. 185/2001 Sb. o odpadech, v platném znění a souvisejícími právními předpisy a vyhláškami města Česká Lípa, a to ve správním území města Česká Lípa, které zahrnuje katastrální území Česká Lípa, Častolovice, Dobranov, Dolní Libchava, Dubice, Heřmaničky, Lada, Manušice, Okřešice, Písečná, Stará Lípa, Vítkov, Vlčí Důl a Žizníkov.

Předmět VZ je oproti stávající smlouvě rozšířen o svoz a likvidaci odpadu ze všech úřadoven Městského úřadu, Městské policie a všech hřbitovů ve správě města. Dále je předmět rozšířen o objednávkový dotovaný svoz objemného odpadu. Všechny tyto části předmětu VZ byly v minulosti zadávány jako samostatné veřejné zakázky a na poskytování těchto služeb byly uzavírány samostatné smlouvy. Od 1. ledna 2013 tak bude svoz a s ním spojená likvidace odpadu řešen komplexně jedinou smlouvou, která bude uzavřena na dobu neurčitou.

Předpokládané čerpání nákladů na svoz komunálního odpadu v letošním roce je zatím bez výše uvedeného rozšíření plnění 37 mil. Kč včetně DPH. Důvodem nárůstu nákladů je meziroční zvýšení sazby DPH z 10 na 14 %.