Už téměř dva roky mohou občané České Lípy hlásit poruchy, závady nebo nepořádek ve městě prostřednictvím mobilní aplikace ProblemReport, kterou si zdarma stáhnou do chytrého telefonu.
„Chceme, aby občanům nebylo prostředí města lhostejné a všímali si poškozeného dopravního značení, nepořádku kolem kontejnerů nebo nesvítícího osvětlení. V jednoduché aplikaci lidé problém vyznačí na mapě, připojí foto a odešlou k vyřízení příslušnému odboru,“ říká starostka města Romana Žatecká.
Město díky upozorněním od občanů na problémy a závady předchází větším škodám na majetku a v některých případech i zraněním. Během roku 2016 bylo přes tuto službu podáno celkem 856 hlášení, nejvíce to bylo v měsíci červnu a červenci. Největší počet hlášení se týkal odpadů a městské zeleně. Občané kromě upozornění zasílají i nápady na zlepšení bezpečnosti ve městě.
Aplikaci ProblemReport si mohou lidé zdarma stáhnout do svého mobilního telefonu z Google Play nebo App Store. Aplikace zahrnuje 10 oblastí – např. veřejné osvětlení, opravu a čištění komunikací, odpady, dopravní značení, MHD, městskou policii. Hlášení lze odeslat anonymně nebo občan může uvést jméno, příjmení a telefon.