Čipová karta přijde na 140 korun, radnice chce dětem a seniorům přispět 90 korunami a ostatním obyvatelům města 50 korunami. Hodlá tak umožnit lidem, aby využívali karty v městské dopravě, a také využili služeb v rámci kraje, které se budou v budoucnu rozšiřovat. ČTK to dnes řekla starostka Hana Moudrá (ODS).
S využitím čipových karet mají obyvatelé města zkušenosti. Cestovat s nimi začali už před několika lety, kdy je zavedla společnost VETT, která tehdy městskou dopravu provozovala. Kvůli finančním potížím ale firma ukončila před rokem provoz městských autobusů a řadě cestujících ještě stále dluží podle odhadů radnice kolem 300.000 až 400.000 korun. "Lidé určitě o tyto peníze nepřijdou, řešíme cesty, jak jim je převést na nové karty, máme ale problémy dostat se k informacím," přiznala Moudrá.
Soukromá společnost VETT zajišťovala dopravu v České Lípě od roku 1993. Před sedmi lety radnice rozhodla o prodloužení smlouvy do roku 2013. Firma zajišťovala přepravu 16 autobusy. Na devíti linkách přepravila ročně kolem 1,5 milionu cestujících. Radnice městskou dopravu dotovala zhruba 29 miliony ročně. Například v Jablonci nad Nisou, který je jen o málo větší, ale přepraví městské autobusy ročně přes deset milionů cestujících a radnice na autobusovou dopravu přispívá zhruba 33 miliony korun.
Také analýza, kterou si radnice nechala před dvěma lety zpracovat ukázala, že doprava v České Lípě je ve srovnání s jinými městy předražená. Radnice se v současné době s firmou VETT soudí - žádá vrácení téměř 50 milionů korun, které od roku 2002 do roku 2006 vyplatila na provozování MHD. "Peníze byly vyplaceny na základě smlouvy, která je neplatná," řekla Moudrá. Pokud radnice vyplatí cestujícím dlužné peníze z čipových karet, i tuto částku bude u soudu vymáhat.
VETT ukončil dopravu ve čtyřicetitisícovém městě loni 19. února, kdy dopravce oznámil, že z ekonomických důvodů není schopen dopravu ve čtyřicetitisícovém městě dál zajišťovat. O den později tak dopravu převzala na základě zakázky společnost ČSAD Semily. Město ale na zajištění městské dopravy vyhlásí veřejnou soutěž. S novým dopravcem se výrazně rozšířil počet linek, přibyly noční spoje a ve městě jezdí moderní městské autobusy. ČSAD Semily najezdí dvakrát více kilometrů než VETT, radnice přitom na dopravu doplácí jen kolem 20 milionů korun.