Dnes je 05. 10. 2024
svátek má Eliška

Slibová skála

Archiv

Desetikilometrový výlet může být podvečerní projížďkou na kole či celoodpolední procházou. Z centra Lípy se vymotáme do Svojsíkovy stezky, mineme jeden z domů neplatičů a už jsme v přírodě. Asi kilometrová cyklostezka ve směru na Sosnovou nás zavede k hrobu italského vojáka, který zde zahynul na sklonku války. Neodbočíme po asfaltce doleva, ale dáme se po lesní pěšině za hrobem. Po chvíli začne mírně odbočovat doprava. Důležité je stále stoupat, kvůli pískovcovým přírodním schůdkům ti méně zdatní kolo i chvíli povedou. Pokud budeme všímaví, zahlédneme vlevo, asi padesát metrů od cesty, další válečný hrob, tentokrát věnovaný mrtvým Židům.

Zabočíme na pěšinu ještě více vpravo a pak už nám dojde, že se blížíme na pískovcovou plošinu, která se zvedá nad Peklo a Dubické rybníky. Mezi stromy jsou vidět i komíny České Lípy. Za podvečerního sluníčka jde o jedno z nejhezčích míst v blízkém okolí České Lípy, tak budu doufat, že nás tam po tomto tipu nebude nikdy zbytečně moc anebo že tam někoho nenapadne postavit vysílač.