Poslední poradnu otevřelo sdružení dnes ve čtyřicetitisícové České Lípě, řekl jeho mluvčí Jan Mišurec.
V Libereckém kraji fungovala dosud jen jediná spotřebitelská poradna, a to přímo v Liberci. Brzy chce sdružení otevřít ještě poradnu ve Frýdku-Místku. "Zřídili jsme i internetovou poradnu, lidé ale dávají stále přednost osobnímu kontaktu," uvedl Mišurec. Zájmu spotřebitelů o poradenství se sdružení snaží vyjít vstříc i zřizováním poraden v sídlech obecních úřadů. "Náklady na jejich provozování jsou minimální," dodal.
Bezplatná poradna v České Lípě bude fungovat v ulici Československé armády v prostorách sdružení Adra vždy pátek od 10:00 do 12:00 a od 13:00 do 15:00. Centrum umožní spotřebitelům osobně konzultovat spotřebitelské problémy, neuznané reklamace nebo potíže s řešením nekalých obchodních taktik.
Sdružení obrany spotřebitelů je neziskové občanské sdružení. Vzniklo v roce 1993 a svá spotřebitelská informační centra provozuje ve 12 krajích ČR. V roce 2007 vyřídili jeho poradci osobně, po telefonu nebo elektronickou poštou přes 33.000 dotazů, stížností a upozornění. Oproti roku 2004 se jejich počet ztrojnásobil. Služby osobních poraden SOS jsou pro klienty bezplatné, zdarma funguje také poradna na internetových stránkách. Jedinou placenou službou je poradenská linka SOS po telefonu, která bude v těchto dnech zprovozněna na novém telefonním čísle 900 080 808 se sazbou osm korun za minutu.