"Jsem maximálně spokojený. V sobotu jsem se trochu obával, že nevyhraji, protože jsme měli trochu problémy s podvozkem a gumami. Všechno jsme ale do neděle vychytali a dopadlo to perfektně," řekl Kotek. Klíčem k jeho výhře byl výborný start, jako první odjel z úvodní zatáčky a vedoucí pozici již neopustil. "Je to tak. S Romanem jsme stejně rychlí, takže je to o startu a první zatáčce," uvedl.
Do konce ME zbývají již jen dva závody a Kotek věří, že hned v tom dalším v Polsku bude moci slavit obhajobu titulu. "Hodně se to přiblížilo. Teď se zaměříme na maximální přípravu auta, aby vydrželo, a pak se budu snažit jet hlavou. Nedělat zbytečné chyby a pak si můžeme pořádně zazávodit v posledním závodě," uvedl Kotek, který by se případně stal posledním evropským mistrem divize II. V příští sezoně totiž bude tato kategorie zrušena.
Častoral ještě boj o titul nevzdal, je si ale vědom, že porazit celkově Kotka bude hodně těžké a nemá vše jen ve vlastních rukou. "My se soustředíme hlavně na jednotlivá vítězství. V Evropě jsem druhý, ale vedu český, rakouský i zónový mistrák. Tam bych to rád dotáhl do vítězství," řekl Častoral, jenž byl dnes s druhým místem vcelku spokojen. Severočeská trať mu totiž moc nesedí. "Není moje nejoblíbenější. Je to jen o výkonu auta. Jako jezdec tady tolik neznamenám," vysvětlil. Hlavní evropské soky doprovodil na stupně vítězů další Čech Ondřej Smetana.
Po letech se české barvy objevily i v bojích o prvenství v královské divizi I. Pavel Koutný postoupil do finále z druhého místa, ale jeho šance na triumf pohasly hned v první zatáčce, v které se dostal do kolize a propadl se až na poslední místo. Nakonec se však probojoval až na čtvrtou pozici a po následné diskvalifikaci Nora Kristiana Oleho Nottveita skončil třetí.
"Dnes jsme měli na to vyhrát, ale vše se rozhoduje po startu. Jak se dokáže šest aut srovnat v první zatáčce. Dopadlo to nakonec takhle, a přestože mě to trochu mrzí, tak stupně vítězů jsou stupně vítězů," řekl Koutný, jenž v druhé polovině letošní sezony začal závodit s novým vozem Ford Fiesta. "Podvozek už je stoprocentní, ale ještě máme rezervy ve startech. Je to roční záležitost a myslíme si, že se nám to povede," dodal Koutný.
V nejslabší divizi IA se do finále dostal také pouze jeden Čech Zdeněk Čermák. Jeho snažení ale zastavila technická závada, po které musel odstoupit z třetího místa. Bronzová pozice mu patří i v průběžném pořadí ME. Z vítězství se radoval Fin Jussi Pinomäki, jenž vede i celkově.
Mistrovství Evropy pokračuje dalším závodem příští týden v polském Slomczynu.
Výsledky:
Divize I: 1. Hansen (Švéd./Citroën C4), 2. Hunsbedt (Nor./Volvo S40), 3. Koutný (ČR/Ford Fiesta).
Průběžné pořadí ME (po 9 z 11 závodů): 1. Hansen 138, 2. Hunsbedt 128, 3. Jernberg (Švéd./Škoda Fabia) 103, ...12. Koutný 35.
Divize II: 1. Kotek (Honda Civic), 2. Častoral (Opel Astra), 3. Smetana (Honda Civic), ...8. Štefan (Peugeot 206), 9. Šrůt (Peugeot 306), 10. Galuška (Ford Fiesta), 11. Iro (všichni ČR/Škoda Octavia).
Průběžné pořadí ME (po 9 z 11 závodů): 1. Kotek 154, 2. Častoral 143, 3. Smetana 104, ...6. Iro 56, 7. Galuška 53, 15. Šrůt 19, 29. Štefan 9.
Divize IA: 1. Pinomäki (Fin./Renault Clio), 2. Bossard (Fr./Citroën C2), 3. Leganov (Rus./VW Polo), ...5. Čermák, 8. Šusta (oba Škoda Fabia), 10. Kalný, 12. Wimmer, 14. Kalná (všichni ČR/všichni Peugeot 206).
Průběžné pořadí ME (po 9 z 11 závodů): 1. Pinomäki 147, 2. Bossard 136, 3. Čermák 104, ...6. Kalný 73, 17. Veverka (ČR/Peugeot 206) 16, 19. Wimmer 14, 28. Šusta 9.