MHF Lípa Musica
Kamenický Šenov, kostel Narození sv. Jana Křtitele
Repertoár k nim přichází tak nějak sám, hrají to, co se jim líbí, nebo to, co pro ně představuje muzikantskou výzvu. S aranžemi jim pomáhají Jiří Kabát, Petr Wajsar a Tomáš Ille. Díky nim vytváří Cello Republic originální pojetí nepostrádající lidský příběh nebo téma.
Na Cello Republic je sympatické především to, že se čtveřice muzikantů chce nejen hrou na violoncello bavit, ale také to, že tento krásný nástroj veřejnosti prezentuje nově, svěže, v kontextu nové hudby a nečekaného repertoáru. Muzikanti hledají nové technické možnosti svých nástrojů a v tomto hledání jdou až na pomyslnou hranu. Pro klasickému repertoáru uvyklé cellisty či pro nedělní obdivovatele tohoto nástroje tak vzniká něco nepochopitelného a nenapodobitelného. Technická náročnost je veliká, stejně jako uspokojení publika i samotných muzikantů.
„Cello je nástroj vyhledávaný posluchači hlavně díky svému tónu. Ten v sobě nese melancholii, určitou noblesu, ale určitě i radost nebo dramatičtější emoce. Co nám hodně pomáhá ve vyjádření a vyzdvihnutí právě tónových kvalit a barev, jsou melodie.“
Jan Zemen
Cello Republic
Petr Špaček, violoncello
Jan Zemen, violoncello
Matěj Štěpánek, violoncello
Ivan Vokáč, violoncello
Andrew Lloyd Webber (1948): Heaven On Their Minds (Jesus Christ Superstar)
Johann Sebastian Bach (1685–1750): Erbarme dich (Matoušovy pašije BWV 244)
Aram Chačaturjan (1903–1978): Šavlový tanec
Jaroslav Ježek (1906–1942): Bugatti step
Sting (1951): Englishman in New York
Django Reinhardt (1910–1953): La Verdine
Ozzy Osbourne (1948): Dreamer
Jiří Suchý (1931) / Jiří Šlitr (1924–1969): Je nebezpečné dotýkat se hvězd
J. Lennon (1940–1980) / P. McCartney (1942): Blackbird
Chick Corea (1941–2021): Spain
Freddie Mercury (1946–1991): Don’t stop me now / Bohemian Rhapsody
Andrew Lloyd Webber (1948): All I ask (Fantom opery, předehra)