Dnes je 02. 10. 2024
svátek má Olívie,Oliver

Most ve Stružnici opraven - rekonstrukci potřebují i další

Archiv

Po dobu rekonstrukce sloužil motoristům provizorní most. Dopravu na něm řídily semafory a před mostem se vytvářely kolony.


"Jsem rád, že už ta oprava skončila a netrvala až do září, jak se původně plánovalo," řekl dnes jeden z projíždějících řidičů.


Most přes Ploučnici byl v havarijním stavu a hrozilo jeho zřícení. Postaven byl v 70. letech minulého století, stavitelé ale tehdy nedodrželi předepsaný technologický postup. "Na mostě byly zřejmé známky destrukce nosné konstrukce spojené se zatékáním vody vlivem špatně provedené izolace," řekl dnes Milan Drahoš, ředitel českolipské společnosti SaM silnice a mosty, jež rekonstrukci provedla. Na stavbě byl podle něj použit také nekvalitní beton ve spodní části mostu, což narušovalo statiku. Rekonstrukce přišla na 27 milionů korun.


Podle Miroslava Macha, náměstka libereckého hejtmana, nebyl most ve Stružnici jediným mostem v kraji, který potřeboval rekonstrukci. Omezení provozu kvůli havarijnímu stavu totiž v kraji hrozí na 40 procentech z více než 650 mostů. Pokud by kraj chtěl dát do pořádku všechny své mosty, potřeboval by na to podle odhadu silničářů 130 milionů korun. Mosty silničáři dělí do sedmi tříd. Do nejhorší šesté a sedmé spadá v regionu přes 260 mostů, v bezvadném stavu jich je jen kolem 130. Nejvíce poškozené mosty se nacházejí na nejméně významných místních silnicích. Nad koryty řek, potoků a dalšími proláklinami je navíc v Libereckém kraji kolem 2000 propustků - tedy malých, nízkých mostů. Řada z nich je rovněž ve špatném stavu.